جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ

عملکرد صحیح دستگاه کپی منوط به کارکرد صحیح تمامی قطعات به کار رفته در این دستگاه است. یکی از بخش هایی که در طی سال های اخیر به دستگاه های کپی اضافه شده، تاچ پنل است. در دستگاه های قدیمی تر پنل دستگاه دکمه های مکانیکی داشت که فشار دادن آن ها موجب اجرای عملکرد خاصی می شد. اما در دستگاه های جدیدتر این بخش جای خود را به تاچ پنل داده و امروزه اجرای عملکردهای مختلف تنها با لمس گزینه ها امکان پذیر است. از همین رو یکی از بخش های اصلی خدماتی که مراکز تعمیراتی ارائه می دهند، مربوط به تعمیر تاچ پنل است. تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ یکی از خدمات حساس بوده که صرفا باید در مراکز معتبر انجام شود. 

در ادامه نکات بیشتری را در مورد روند تعمیر تاچ پنل فتوکپی شارپ به شما ارائه می دهیم. ضمن این که برای دریافت خدمات تخصصی تر در این زمینه می توانید از تیم تعمیرات کپی نمایندگی شارپ در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر تاچ پنل دستگاه فتوکپی شارپ

چه زمانی باید اقدام به تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ کنیم؟

از کجا متوجه شویم که تاچ خراب شده و زمان تعمیر تاچ پنل دستگاه فتوکپی شارپ فرا رسیده است؟ یکی از نشانه های خرابی تاچ پنل، کاهش سطح کیفی عملکرد آن است. این عبارت بدین معنی است که کاربر پنل تاچ را لمس می کند اما دستگاه فرمان را به درستی اجرا نکرده یا زمان اجرای آن بسیار کند است.

حتما بخوانید: تعمیر کاغذکش دستگاه کپی شارپ

 مشاهده این شرایط به منزله زنگ خطری است که به کاربر هشدار می دهد که باید در اولین فرصت نسبت به تعمیر این بخش اقدام نماید. تاچ پنل قطعه ای حساس بوده و در صورت به تعویق افتادن زمان تعمیر آن ممکن است آسیب های وارده بیشتر شده و این بخش به طور کلی از کار بیفتد. 

دقت داشته باشید که تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ و دیگر برندها نیاز به دقت و دانش بسیار بالایی داشته و تعمیر آن توسط تکنسین های بی تجربه می تواند باعث از کار افتادن کامل این بخش شود.

هزینه تعمیر تاچ پنل دستگاه فتوکپی شارپ

تخمین هزینه تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ مستلزم این است که ابتدا دستگاه بررسی شده و نوع آسیب وارد شده به این بخش و همچنین میزان آن نیز مشخص شود. علاوه بر آن در صورتی که برای تعمیر این بخش نیاز به تعویض قطعه ای خاص باشد، مشخصا هزینه انجام تعمیرات بالاتر خواهد رفت. 

از همین رو اولویت همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کپی شارپ، تعمیر تاچ پنل دستگاه فتوکپی sharp است. اما در صورتی که آسیب وارد شده به تاچ پنل زیاد بوده و موجب شکستگی های بزرگ و سوختن آن شده باشد، تعویض تاچ دستگاه فتوکپی شارپ اجتناب ناپذیر است. 

در چنین مواردی همکاران ما تنها از قطعه اورجینال استفاده می کنند؛ البته قیمت قطعه جدید هم در هزینه نهایی تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ محاسبه می شود.

مهم ترین مشکلات تاچ پنل و علل بروز آنها

تکنولوژی تاچ بسیار ظریف بوده و عوامل مختلفی می توانند موجب آسیب رساندن به آن شوند. یکی از مشخص ترین ایراداتی که ممکن است رخ دهد این است که پنل کاملا از کار افتاده و هیچ عملکردی انجام ندهد. مورد بعدی این است که تاچ پنل کار کند اما تاخیر زمانی داشته و به محض لمس گزینه ها عملکرد مورد نظر را انجام ندهد. تاچ الکترونیکی بوده و به نفوذ آب و سایر مایعات حساس است.

حتما بخوانید: علل خرابی و رفع مشکلات مین برد دستگاه کپی شارپ

بنابراین یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به این قطعه نفوذ رطوبت به درون آن است که موجب اتصالی بین بخش های مختلف و در نهایت از کار افتادن تاچ پنل شده و کاربر را ملزم به تعمیر تاچ پنل دستگاه کپی شارپ می کند. برای رفع چنین مشکلاتی باید صرفا به مراکز معتبر مراجعه کرده و از متخصصی این امر کمک گرفت. 

یکی از اقداماتی که کاربران می توانند جهت به تعویق انداختن خرابی و تعمیر تاچ پنل دستگاه فتوکپی شارپ انجام دهند استفاده اصولی و نگهداری صحیح از آن است. مهم ترین عامل آسیب رسان به پنل لمس این بخش با دست مرطوب است و از همین رو جلوگیری از انجام این کار نقش مهمی در محافظت از دستگاه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.