جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا کاغذ در دستگاه کپی چروک می شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از دستگاه کپی و چاپ اسناد مختلف گریبانگیر کاربر شود، خروج کاغذهای چروک از دستگاه است. چنانچه این اتفاق یک بار روی دهد جای نگرانی نیست، اما مچاله شدن مکرر کاغذ در دستگاه کپی نشان دهنده ی وجود اختلال در یکی از بخش های دستگاه و یا نوع کاغذ مصرفی دارد. مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می تواند براساس دلایل متعددی پدید آید. برخی از این دلایل بسیار جزیی بوده و با راهکارهای ساده ای برطرف می گردند. البته گاهی نیز تعمیرات تخصصی نیازی غیر قابل چشم پوشیست.

نمایندگی رسمی شارپ مجموعه ای تخصصی است که قادر به رفع کلیه ی اختلالات مرتبط با چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می باشد. خدمات و سرویس های ویژه ی این مجموعه با صرف مدت زمان کوتاهی تحت نظر کارشناسان مجرب شکل می گیرد. در ادامه ی این مقاله به بررسی علل پیدایش مشکل چروکی کاغذ در دستگاه کپی و راهکارهای کاربردی آن می پردازیم.

دلایل پیدایش مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

اصلی ترین دلیل پیدایش مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی، کیفیت کاغذ مصرفی است. مرطوب بودن کاغذ و یا ناهماهنگی سایز آن با ظرفیت دستگاه مسبب چاپ کاغذ های چروک خورده ای می گردد. چرا که گرمای زیاد دستگاه کپی رطوبت موجود بر روی کاغذ را تبخیر می نماید و آن را مچاله می کند. البته فرسودگی قطعات سخت افزاری دستگاه کپی نیز باعث شکل گیری معضل چروکی کاغذ است.  در این راستا امکان دارد خرابی غلطک های پیکاپ رولر، اختلالات درام کارتریج و یا چسبناک شدن رولرها دخیل باشند.  چنین اختلالاتی باید توسط تکنسین های مجرب حوزه ی تعمیرات فتوکپی تعمیر شوند.

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

راهکارهای رفع مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

 همان طور که گفته شد رطوبت بالا و سایز نامناسب برگه ی کاغذ می تواند باعث بروز مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی شود. بنابراین اولین راهکاری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود بررسی کیفیت کاغذ، ضخامت و سایز انتخاب شده ی آن است. البته اگر با این مشکل مواجه شده اید در وهله اول هیچ کاغذی را در دستگاه قرار ندهید. چراکه قرار دادن کاغذ موجب افزایش سطح خرابی و سرایت آن به دیگر قطعات دستگاه می شود. برای اطمینان بیشتر از کیفیت مناسب کاغذ می توانید کاغذهای دیگری تهیه کرده و در سینی دستگاه قرار دهید. پشت رو کردن کاغذهای داخل سینی دستگاه نیز ممکن است کارساز باشد.

در صورتی که مشکل چروک شدن کاغذ ادامه دار شد و مجدداً با گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی مواجه شدید در اسرع وقت با مراکز تعمیراتی معتبر تماس حاصل کنید. لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی شارپ کلیه ی اختلالات دستگاه های کپی را در سطح کیفی بالایی مرتفع می نماید. (مطالعه مقاله رایج‌ترین ارور های دستگاه کپی شارپ حتما برای شما مفید خواهد بود.)

امور تعمیراتی این مرکز  بررسی نحوه ی کاری قطعات مختلف دستگاه از جمله پیکاپ رولر، کارتریج، درام کپی یا سنسورهای تشخیص کاغذ را در بر می گیرد. در صورت نیاز به انجام فرآیند تعویض نیز جایگزینی با نمونه های اورجینال مشابه انجام خواهد شد تا کیفیت اولیه ی دستگاه کپی حفظ شود.

نمایندگی رسمی شارپ

نمایندگی رسمی شارپ مرکز مجازی در راستای ارائه ی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات شارپ است. این نمایندگی با توجه به پارامترهای اصولی و استاندارد به فعالیت پرداخته و کلیه ی خدمات قابل ارائه ی خود را به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می دارد. خاطرنشان می نماییم که سرویس های تخصصی نمایندگی مجاز شارپ دارای هیچ گونه محدودیتی نبوده و انواع تولیدات شارپ از جمله مانیتور، موبایل، تبلت، لپ تاپ، تجهیزات اداری و لوازم خانگی این برند را در برمی گیرد.

5/5 - (3 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.