جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض پنل تلویزیون شارپ

امروزه تلویزیون ها علاوه برمنازل ما درتمامی ادارات، شرکت ها، سازمان ها، موسسات و… نیزوجود دارند.کاربرد بسیارآن ها باعث شده که تولیدکنندگان این سیستم هوشمند همه روزه به دنبال ارتقای کیفیت این دستگاه باشند. جدیدترین تلویزیون های موجودQLED،OLED،LED،LCD هستند. این حروف اختصاری درواقع بیانگرتکنولوژی به کاررفته درساخت این تلویزیون ها و معرف نوع ساختار آن هاست.
پنل یا همان صفحه نمایش تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی دچارآسیب دیدگی شود. گاهی این آسیب دیدگی قابل تعمیر است ولی گاهی این آسیب دیدگی به حدی است که گزینه ی تعمیر پنل تلویزیون حذف می شود وگزینه ای جزتعویض پنل تلویزیون وجود نخواهد داشت. پنل (صفحه نمایش) تلویزیون قطعه ای متشکل ازسینی فلزی، بیس اصلی، لامپ های بک لایت، صفحات پولاریزه نوربک لایت وصفحه ی نمایش اصلی (لیکوئید) است. به طورکلی پنل 70درصد ارزش کلی یک تلویزیون راتشکیل می دهد.

تعویض پنل تلویزیون شارپ

تعویض انواع پنل تلویزیون شارپ

مهم ترین نکته درباره ی تعویض پنل تلویزیون این است که درتلویزیون های مدرن تر معمولا برد درقسمت بالای تلویزیون قرار دارد. این برد کمتر دچار آبخوردگی می شود؛ اما درصد پایینی از پنل ها نیز هستند که برد آن ها در قسمت پایین قرار دارد. زمانی که این نوع پنل ها دچار آبخوردگی می شوند آب نشت می کند و ارتباط فلت ها را قطع می کند. کارشناسان تعویض پنل تلویزیون معتقدند گاهی آبی که وارد پنل و فلت شده است روی سوکتی می ریزد که درایجاد ارتباط با برد tft موثر است. 

گاهی می توان این سوکت را با تینرتمیزکرد و با این کار به تعمیرپنل تلویزیون و قطعه ی آسیب دیده اقدام  نمود؛ اما درصورتی که آسیب زیاد باشد سوکت باید تعویض شود.گاهی نیز ممکن است با شل شدن پنل تصویر بالا نیاید. دراین شرایط تلویزیون را روشن کنید و دستتان را روی فلت ها بگذارید. اگر یکی از این فلت ها به صورت غیرقابل تحملی داغ بود فلت مذکور خراب است و باید کاملا تعویض شود.

دلایل تعویض پنل تلویزیون

پنل تلویزیون معمولا زمانی تعویض می شود که به دلیل شدت آسیب وارد شده، امکان تعمیرآن به هیچ شکلی امکان پذیر نباشد؛ مثلا زمانی که خط عمودی بر روی صفحه ی پنل تلویزیون نمایش داده شود؛ اما تمام صفحه را دربر نگرفته باشد (مثلا یک خط چند سانتی متری درمرکز تصویر یا از بالاترین نقطه تا مرکزتصویر ایجاد شده باشد) که در این شرایط مشکل در خود پنل است و تعمیر پنل تلویزیون امکان پذیر نیست و تعویض پنل تلویزیون تنها گزینه ی موجود است. 

یا اینکه آسیب ها شامل شکستگی پنل، وارد شدن و نفوذ آب و یا سایر مایعات به داخل تلویزیون، اضافه شدن یک رنگ غیرعادی به تمام صفحه که به دلیل ایجاد مشکل در LIQUID پنل که ازاجزای اصلی پنل است به وجود می آید و هزینه ی تعمیراین مورد می تواند حتی بین 80 تا 90 درصد قیمت کل دستگاه باشد. دیده شدن یک یا چند نقطه ی سفید نورانی درتصویرکه دراین شرایط دستگاه به اصطلاح دچار پیکسل سوختگی شده است، یعنی اجزای پنل که رنگ تصویر را ایجاد می کنند درست عمل نمی کنند. دراین شرایط نیز تعویض کامل پنل تلویزیون صرفه ی اقتصادی بهتری دارد.

انواع پنل تلویزیون

برای تعمیرپنل تلویزیون و یا تعویض پنل تلویزیون به این نکته دقت کنید که پنل تلویزیون انواع متفاوتی دارد که در ذیل نام برده شده و به اختصار معرفی شده اند. نمایندگی شارپ تعمیرات تخصصی انواع پنل تلویزیون های ال سی دی، ال ای دی ، اولد، کیولد و پلاسما را به صورت تخصصی انجام می دهد.

پنل تلویزیونLCD   :  این نوع تلویزیون ها تمام خصوصیات یک نوع خوب از تلویزیون را دارا هستند؛ جز اینکه نور مشکی را به خوبی نمایش نمی دهند. در این نوع از تلویزیون

تمام نورتصاویر توسط یک منبع نورپشتی (بک لایت) تامین می شوند.

پنل تلویزیون LED :   این نوع پنل ها برای وضوح بهتر به نور پس زمینه مجهز شده اند و رزولوشن را افزایش می دهند. نور پس زمینه ی این نوع پنل ها به دلیل ایجاد هاله ای ازنورکیفیت تصویر را دچارنقص می سازد و این مشکل این نوع پنل هاست. البته در اطلاق نام LED به این نوع پنل توجه کنید که نمایشگرهای واقعیLED نمایشگرهای بزرگی هستند که امروزه در استادیوم ها استفاده می شوند.

پنل تلویزیون  OLED : این نوع تلویزیون ها رنگ مشکی و سفید را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهند و درخشندگی خوب و کیفیت بالا و وضوح تصاویر از ویژگی های دیگر پنل تلویزیون اولد است. این پنل ها لامپ تصویر ندارند و تصاویر با خاموش و روشن شدن پیکسل های صفحه ی نمایش نمایش داده می شوند.

پنل تلویزیون  QLED : این نوع تلویزیون ها رتبه ی نهایی بین انواع تلویزیون ها را دارا هستند. شرکت سامسونگ بزرگترین شرکت تولیدکننده ی تلویزیون درجهان، اولین بار درسال2017 این نوع پنل را عرضه کرد. این نوع ازپنل ها درصد آسیب دیدگی کمتری دارند. و نیازتعویض پنل های تلویزیونی QLED کمتراحساس می شود.  این نوع پنل ها رنگ ها را واقعی تر نشان می دهند و دقت آن ها به هنگام روشنایی زیاد تصویر بهتر است.

تعمیر پنل تلویزیون شارپ

تمامی وسایل برقی خانگی با گذشت زمان دچار آسیب و مشکلاتی می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. تلویزیون و صفحه نمایش آن یکی از وسایل خانگی بسیارحساس است که بیشترین خرابی را دارد. در برخی از موارد به دلیل درنظرگرفتن صرفه ی اقتصادی از خرید تلویزیون جدید صرفه نظرکرده و ناچار به تعمیر پنل تلویزیون هستیم.

مثلا زمانی که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد. دلیل این مشکل این است که نور از پشت پنل ساطع نمی شود که تصویر را روشن کند. دراین شرایط احتمال دارد با حضور تعمیرکار بتوان چنین مشکلی را درمنزل برطرف کرد. و دیگر زمانی که خط عمودی روی صفحه دستگاه نمایش داده می شود. اگرخط ایجاد شده به صورت سراسری از بالاترین نقطه تا پایین ترین نقطه ی صفحه ی نمایش باشد، علت آن می تواند دربرد تیکان و فلت های ارتباطی باشد و اگرمشکل ازپنل اصلی نباشد امکان تعمیرپنل تلویزیون sharp وجود دارد.

نمایندگی تعمیر تلویزیون شارپ

کاربران گرامی در کل بهترین اقدام برای تعمیر پنل تلویزیون و یا رفع هرگونه آسیب دیدگی دیگر و همینطور برای تعویض پنل تلویزیون مراجعه به تعمیرگاه های مجازو درنظر گرفتن استانداردهای تعمیر تلویزیون است و درصورتی که فرد غیرحرفه ای بخواهد پنل تلویزیون را به زعم خود تعمیر کند ممکن است نه تنها اشکال پیش آمده در دستگاه برطرف نشود بلکه در نهایت اشکالاتی دو چندان درتلویزیون ایجاد شود. لذا جهت تعمیرات تخصصی تلویزیون با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون شارپ تماس بگیرید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.