جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

سیاه شدن تلویزیون های شارپ

سیاه شدن تصویر تلویزیون یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر تلویزیونی اتفاق بیفتد. معمولا بروز این مشکل به خاطر خرابی بعضی قطعات تلویزیون است. رفع این مشکل توسط کاربر امکان پذیر نیست و نیاز به فردی متخصص در این زمینه دارد. کاربران با انجام اقداماتی می توانند از بروز چنین مشکلی پیشگیری کنند. در این قسمت قصد داریم به بررسی دلایل سیاه شدن تلویزیون های شارپ و تعمیر آن بپردازیم.

سیاه شدن تصویر تلویزیون

بررسی دلایل سیاه شدن تلویزیون های شارپ

بروز مشکل در وسایل الکتریکی امری طبیعی است، معمولا بعد از مصرف طولانی مدت وسایل الکتریکی، این وسایل با مشکلاتی روبرو می شوند. تلویزیون نیز از آن دسته وسایل الکتریکی است که پس از مدتی استفاده ممکن است دچار اختلال در عملکرد شود. اختلالات به وجود آمده در تلویزیون معمولا با عیب یابی و سرویس تلویزیون برطرف می شود. سیاه شدن تلویزیون های شارپ یکی از اختلالاتی است که کاربران این برند ممکن است با آن مواجه شده باشند. در صورتی که تلویزیون شما با این مشکل مواجه شد، جای هیچ نگرانی نیست. متخصصین خبره ما با بهره مندی از به روزترین وسایل دنیا همه روزه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. در ادامه به توضیح دلایل اصلی سیاه شدن تصویر در تلویزیون های شارپ می پردازیم.

پاره شدن و یا سولفات شدنCOF

 فلت پنل تلویزیون شارپ و  یا اصطلاحاً COF یکی از قطعات سخت افزاری مهم در ساختار تلویزیون های رنگی و خانگی بوده و یک واسط ارتباطی بین برد و صفحه نمایش تلویزیون به شمار می آید. تصاویر ایجاد شده به وسیله ستون های مختلف، توسط این قطعه به صفحه نمایش منتقل گردیده و امکان دیدن را برای کاربران ایجاد می نماید. نیم سوز شدن، سولفاته شدن، پاره شدن، سوختن کامل این قطعه و یا بروز مشکل فنی در مسیر انتقال اطلاعات از این قطعه به پنل صفحه نمایش، از دلایل اصلی و بسیار مهم در سیاه شدن تلویزیون های شارپ می باشد.

  ایجاد مشکلات فنی در بک لایت

 بک لایت یکی از قطعات اصلی تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی بوده و به عنوان یک نور پس زمینه، جهت نمایش تصاویر در تلویزیون عمل می نماید. ایجاد مشکلات فنی در این قطعه بسیار مهم از تلویزیون های شارپ، منجر به ایجاد تیرگی در بخشی از صفحه نمایش و یا از بین رفتن کامل تصویر در صفحه تلویزیون خواهد شد. در این حالت معمولاً صدا از بلندگو های تلویزیون پخش شده و به سختی می توان تصاویر را تشخیص داد. در واقع به دلیل از بین رفتن نور پس زمینه، امکان رویت صفحه تلویزیون وجود ندارد.

 بک لایت فابریک تلویزیون های شارپ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به دلایل مختلفی مانند استفاده بیش از حد از فلش، سینمای خانگی، خاموش و روشن کردن مکرر تلویزیون و نوسانات برق دچار مشکلات فنی و از بین رفتن تصویر تلویزیون می شود.

سیاه شدن تصویر تلویزیون شارپ

مشکل فنی در برد تلویزیون

برد تلویزیون از قطعات اصلی در ساختار تمامی برندهای جهانی تلویزیون های رنگی و خانگی بوده و از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. برد اصلی یا اصطلاحا MAINBOARD از مهم ترین قسمت های این قطعه بوده که در سازماندهی و ارسال صدا و تصویر به صفحه نمایش تلویزیون نقش مهمی دارد.

 هرگونه مشکل فنی مانند نیم سوز شدن، پاره شدن اتصالات این قطعه، ضعیف شدن انتقالات سیگنال در این بخش و سوختن کامل برد، می تواند منجر به سیاه شدن تلویزیون های شارپ شود. در چنین مواردی برد تلویزیون احتیاج به تعویض و در برخی موارد خاص تعمیر مین برد تلویزیون شارپ خواهد داشت.

 تعمیر و یا تعویض بک لایت

 بک لایت یکی از قطعات حساس تلویزیون های رنگی و خانگی بوده که تنها در موارد خاصی تعمیر شده و در بیشتر مواقع،  به دلیل حساسیت بیش از حد این قطعه و تاثیرات آن بر سایر قطعات داخل تلویزیون، نیاز به تعویض این قطعه وجود دارد. پنل موجود در تلویزیون، از جمله قطعاتی است که به دنبال استفاده مکرر، منجر به از بین رفتن تصویر خواهد شد. تعویض دوره‌ ای پنل تلویزیون، می تواند از بروز مشکلاتی مانند سیاه شدن تلویزیون های شارپ،  ایجاد لکه های ابری شکل و عدم وضوح نمایش پیشگیری نموده و عمر مفید تلویزیون شما را افزایش دهد.

 تعمیر مشکلات فنی از جمله سیاه شدن صفحه نمایش

 توصیه می شود در خصوص برطرف نمودن مشکلات فنی تلویزیون های شارپ، از جمله سیاه شدن و از بین رفتن تصویر صفحه نمایش،  از تکنسین های حرفه ای و تخصصی عیب یابی و تعمیرات این برند از تلویزیون های خانگی کمک گرفته و به شعب مختلف  نمایندگی های شرکت شارپ،  در سراسر استان های کشور مراجعه نمایید.

یکی از سوالات اصلی کاربران تلویزیون های شارپ، نحوه برطرف نمودن سیاه شدن تلویزیون های شارپ است که احتیاج به بررسی های تخصصی در این زمینه دارد. از این رو با تعویض قطعات مورد نیاز مانند بک لایت، برد، پنل،  صفحه پیکسل و یا فلت پنل تلویزیون، توسط نمایندگی های فعال مرکز سخت افزار ایران ، از اطمینان خاطر بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر رضایت از اصالت محصولات اطمینان حاصل می کنید.

افت کیفیت فسفر به کار گرفته شده در تلویزیون

از موارد مهم دیگری که می توان برای علت سیاه شدن صفحه نمایش شارپ به آن اشاره کرد ، افت کیفیت فسفر به کار رفته شده در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی است. کارشناسان تعمیر تلویزیون شارپ به کاربران توصیه می کنند که برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی ، حتما چند ساعت متمادی دستگاه را روشن نگذارند و به اصطلاح گاهی به تلویزیون اجازه استراحت بدهند.

گاهی علت سیاه شدن صفحه نمایش شارپ ، کم شدن نور صفحه در تلویزیون است. یعنی ممکن است که سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون شارپ و دیگر برندها واقعی نباشد. برای اطمینان از این موضوع به تنظیمات دستگاه رفته و بررسی کنید که آیا بخش نور به درستی تنظیم شده است یا خیر.

سوالات متداول کاربران

چگونه تلویزیون شارپ خود را که روشن می شود اما صفحه سیاه است تعمیر کنم؟

مشکلات صفحه سیاه تلویزیون شارپ را باید با جدا کردن تلویزیون از منبع برق به مدت تقریبی 60 ثانیه و وصل کردن مجدد آن برطرف کرد. اگر با این کار مشکل حل نشد، لطفاً دکمه تنظیم مجدد را در پشت تلویزیون شارپ خود پیدا کنید و آن را فشار داده و نگه دارید. در صورت رفع نشدن مشکل با ما تماس بگیرید.

چرا تصویر تلویزیون شارپ من ناگهان سیاه می شود؟

جهت رفع مشکل موارد زیر را بررسی کنید: تنظیمات سطح درخشندگی خودکار، حسگر نور محیط، حسگر نور و رنگ یا حسگر نور را بررسی کنید. اگر تنظیم سنسور روشن باشد، روشنایی صفحه تلویزیون برای مطابقت با نور محیط تغییر می کند. در صورت رفع نشدن مشکل با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.