جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نحوه باز و بستن کارتریج

کارتریج قطعه ای بسیار مهم در ماشین های اداری است که خرابی آن مشکلاتی را در دستگاه ایجاد می کند. در این مقاله ما نحوه باز و بستن کارتریج را به شما آموزش می دهیم. باز و بسته کردن این قطعه باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است کارتریج آسیب دیده یا درست نصب نشود و موجب بروز مشکلاتی همچون تونر ریزی یا کار نکردن دستگاه گردد. برای دسترسی به قطعاتی مثل درام و یا شارژ کردن تونر، لازم است که اول کارتریج باز شود. لذا بروز خطا در روند باز و بسته کردن کارتریج می تواند موجب آسیب دیدگی این بخشها نیز شود. برای آشنایی با نحوه باز و بستن کارتریج و جزئیات آن از شما دوستان عزیز دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید. گفتنی است مراحل و نکات ارائه شده منحصر به کارتریج شارپ نبوده و در برای پرینترها و دستگاه های کپی تمام برندها قابل انجام می باشند.

آموزش نحوه باز و بستن کارتریج

روند باز و بسته کردن کارتریج باید با ترتیب خاصی انجام شود. تعمیرکار باید نهایت دقت را در این زمینه داشته باشد تا ضمن انجام شدن درست مراحل، کارتریج و اجزاء آن آسیب نبینند. برای باز کردن کارتریج، مثلا به منظور تعویض درام، باید بستها و خارهای دور این قطعه را به ترتیب باز کنید. دقت کنید که بست ها نشکنند تا ناچار به تعویض آنها نباشید. سپس کارتریج را به آرامی باز کرده و اقدامات مورد نظرتان را انجام دهید. پس از آزاد شدن خارها، قاب بالا جدا شده و دسترسی به قطعاتی نظیر درام، شارژر و بلید cleaner میسر می شود. به طور کلی نحوه باز و بستن کارتریج راحت است و دشواری خاصی ندارد. اما اگر مهارت کافی نداشته باشید و فشار اضافی به پیچ ها و خارها وارد کنید، امکان آسیب دیدگی کارتریج و قطعات جانبی آن وجود دارد. بنابراین بهتر است برای این منظور از تکنسین های ماهر تعمیرات شارپ کمک بگیرید.

نحوه باز و بستن کارتریج | فیلم آموزش باز و بستن کارتریج پرینتر شارپ

فیلم آموزش باز و بستن کارتریج پرینتر شارپ

همانطور که اشاره کردیم، باز و بستن کارتریج کار سختی نیست. اما نکاتی دارد که اگر رعایت شوند به انجام هرچه بهتر این فرایند کمک می کنند. اگر شما مراحل را به درستی اجرا کنید، فرایند به صورت کامل انجام شده و می توانید بدون هیچ نقص و ایرادی از دستگاه استفاده کنید. برای این که بیشتر و بهتر با این نکات آشنا شوید، می توانید از فیلم آموزش باز و بستن کارتریج پرینتر شارپ کمک بگیرید. در این فیلم مشاهده می کنید که چگونه باید به کارتریج دسترسی پیدا کرده و آن را برای شارژ یا تعمیر و تعویض از دستگاه خارج کنید. مراحل به صورت کامل اجرا می شوند تا بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید. البته اگر دانش فنی و مهارت شما برای باز کردن پرینتر و قطعات آن کافی نیست و قبلا تجربه انجام این کار را نداشته اید، بهتر است باز و بسته کردن کارتریج پرینتر شارپ خود را به متخصصین با تجربه این حوزه واگذار کنید.

نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

تعمیر پرینتر یک حوزه حرفه ای و تخصصی است که نیاز به مهارت بالایی دارد. تاکید روی این مساله بدان جهت است که بخش های مختلف این دستگاه با هم در ارتباط بوده و در صورت بروز خطا در فرایند ترمیم هریک از آنها، سایر بخش ها نیز آسیب خواهند دید. به طور کلی مشکلاتی همچون گیر کردن یا چروک شدن برگه، وجود خطوط اضافی در برگه چاپ شده، افت محسوس کیفیت چاپ، کمرنگ بودن برگه چاپ شده، روشن نشدن دستگاه، پرینت نگرفتن، ایجاد لکه روی برگه و مواردی از این دست، در همه پرینترها مشاهده می شود. دلایل متعددی برای بروز هریک از موارد ذکر شده وجود دارد که باید شناسایی شده و در اولین فرصت برطرف گردند. کابل ها و اتصالات آسیب دیده باید تعویض شوند و قطعات آلوده دستگاه باید هرچه سریع تر تمیز شوند. همچنین در صورت خرابی هریک از قطعات داخلی، آن قطعه باید به صورت کامل تعمیر و در صورت نیاز تعویض گردد تا مشکل برطرف شود. لازم است بدانید که نمایندگی شارپ با بهره مندی از کادری مجرب و استفاده از تجهیزات و ابزار آلات پیشرفته، تخصصی ترین سرویس ها را در زمینه ترمیم این محصول به کاربران ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.