جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

پنل دستگاه فتوکپی شارپ

پنل دستگاه فتوکپی شارپ فارغ از نوع و مدل سیستم چاپ قابلیت های فراوانی را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از هر یک از آن ها بر کیفیت برگه های به چاپ رسیده بیافزایید. این سیستم های تنظیماتی قدرتی آن را دارند که شما یک پروسه ی چاپ دلخواه داشته باشید و ویژگی های خاصی را اعمال کنید. البته همواره از بخش نرم افزاری و درایور رایانه ی متصل به ماشین فتوکپی نیز می توان استفاده کرد. اما به کارگیری دکمه های پنل فتوکپی شارپ می تواند برای کاربران مبتدی در فرآیند چاپ، بسیار آسان تر از راهکارهای پیچیده ی نرم افزاری باشد. برای آشنایی با برخی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های پنل دستگاه فتوکپی شارپ این مقاله را دنبال کنید.

پنل دستگاه فتوکپی شارپ

پنل دستگاه فتوکپی شارپ از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

فرقی ندارد که دستگاه کپی شارپ شما چه نوعی است و چه ویژگی هایی دارد. عموما اجزای زیر در پنل دستگاه فتوکپی شارپ دیده می شوند. جهت کسب راهنمایی ها و توضیحات بیشتر می توانید با واحد پشتیبانی نمایندگی رسمی شارپ تماس بگیرید.

دکمه استارت پنل کپی شارپ

دکمه ی مخصوص استارت

اصلی ترین دکمه ای که در پنل دستگاه فتوکپی شارپ وجود دارد و کاربر باید با آن آشنا باشد، دکمه ی استارت است. این دکمه دارای یک LED سبز رنگ است. با فشردن استارت، ال ای دی تعبیه شده روشن می شود و عملیات چاپ آغاز می گردد. اگر این چراغ برخلاف تلاش شما روشن نمی شود، احتمالا مشکلی مانند به اتمام رسیدن مواد مصرفی وجود دارد. این مواد مصرفی می توانند برگه های داخل سینی تغذیه ی کاغذ باشند یا تونر کارتریج سیستم. البته اگر سایز نامناسبی را هم برای پروسه ی چاپ انتخاب کرده باشید، ال ای دی روشن نمی شود.

دکمه ca پنل کپی شارپ

دکمه ی CA پنل دستگاه فتوکپی شارپ

دکمه ی CA در واقع مخفف Clear All می باشد. شما با استفاده از این دکمه ی پنل دستگاه فتوکپی شارپ می توانید به راحتی تنظیمات اعمال شده ی پیش فرض را حذف کنید. با زدن این دکمه تنظیمات به حالت اولیه ی خود تغییر می نمایند. چنین تغییر حالتی در ویندوز نیز قابل اجراست، اما مسلما با فشردن یک دکمه ی کوچک در پنل قابل مقایسه نیست.

دکمه INTERRUPT پنل کپی شارپ

دکمه INTERRUPT، دکمه ای برای تعمیرات

دکمه INTERRUPT برای استفاده ی کاربران عادی کاربرد ندارد. این دکمه را تعمیرکاران و تکنسین ها در حین سرویس دهی و تعمیر برخی از بخش های ماشین های کپی می فشارند. عملکرد پنل دستگاه کپی شارپ در پروسه ی چاپ هیچ ارتباطی به دکمه ی اینتراپت نخواهد داشت. سعی کنید از فشردن بی علت این دکمه کاملا خودداری نمایید.

دکمه ی مخصوص اتمام عمر درام

فرا رسیدن زمان تعویض درام در پنل دستگاه کپی sharp با دکمه ی خاصی که قابلیت روشن شدن دارد، اعلام می شود. این دکمه حالتی شبیه به خورشید دارد و به اتمام رسیدن طول عمر درام را نشان می دهد. دقت کنید که عدم توجه به این مسئله می تواند به طور کلی کارایی دستگاه کپی را مختل کند.

دکمه ی اعداد 0 تا 9 در پنل ماشین فتوکپی شارپ

دکمه های اعداد در پنل دستگاه فتوکپی شارپ برای وارد کردن تعداد کپی ها کاربرد دارند. این دکمه ها کارایی پرسرعتی دارند و خیلی راحت برای کاربران مختلف با سطح دانش گوناگون قابل درک هستند.

ویژگی تنظیم رنگ کپی

ویژگی تنظیم رنگ کپی

یکی از قابلیت های دیجیتال و کاربردی پنل دستگاه فتوکپی شارپ، تنظیم رنگ برگه های به چاپ رسیده است. برای ثبت اسناد و انجام پروسه ی چاپ سه حالت متفاوت وجود دارد. حالت اول مرتبط با وضعیت پیش فرض و استانداردی است که از طرف کارخانه برای دستگاه کپی تعیین می شود. اما حالت دوم به رنگ و خصوصیاتی اختصاص می یابد که شما می توانید به صورت دستی به پنل وارد کنید و فرآیند چاپ را شخصی سازی کنید. با انتخاب این حالت چراغ اعلان منوال  Manual روشن می شود. در حالت دستی می توان مقدار رنگ را از 1 به 5 تغییر داد. حالت بعدی برای تنظیم رنگ عکس کاربرد دارد. با استفاده از این بخش نیز می توانید نحوه ی چاپ تصاویر مختلف را کمی تغییر دهید.

حالت چاپ کتاب در ماشین کپی شارپ

پنل دستگاه فتوکپی شارپ بخشی دارد که برای چاپ کتاب مناسب است. در صورت انتخاب این وضعیت از پنل ماشین فتوکپی شارپ خیلی راحت می توانید همزمان دو کاغذ A4 را در بخش اسکن سیستم قرار دهید تا دستگاه هر دو برگ را اسکن کند و پروسه ی چاپ را در ادامه ی هم انجام دهد.

حافظه ی دستگاه کپی

هر دستوری که شما برای چاپ به ماشین فتوکپی شارپ ارسال می کنید در حافظه ی آن به طور پیش فرض ذخیره می شود. در صورت فعال بودن این بخش، فرآیند ذخیره‌سازی تصاویر اسناد در حافظه دستگاه را انجام هم شکل می گیرد. جالب است بدانید با زدن دکمه # در قسمت دکمه های اعداد، دستگاه شروع به چاپ کردن تمام اسکن های ذخیره شده می کند.

تعمیر فتوکپی شارپ

نمایندگی رسمی شارپ مرکز مجاز و معتبری برای دریافت خدمات تعمیراتی است. با حضور در یکی از شعب این مجموعه و یا از استفاده از سرویس های تعمیر در محل می توانید از تمامی مشکلات بزرگ و کوچک تولیدات گوناگون شارپ از جمله دستگاه های کپی آن رها شوید. کارشناسان مجرب ما طی انجام مراحل عیب یابی ریزبینانه هر یک از دستگاه های چاپ شارپ را به بهترین شکل ممکن تعمیر می کنند. کیفیت تک تک خدمات و سرویس های نمایندگی مجاز sharp با ارائه گارانتی و ضمانت نامه های مدت دار معتبر تضمین می گردد.

5/5 - (2 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.