جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

فرض کنید زمانی که در اداره یا مغازه خود هستید، مشغول پرینت گرفتن یا انجام عملیات کپی توسط دستگاه‌های کپی شرکت شارپ می‌باشید که ناگهان دستگاه ارور می‌دهد و هیچ کاغذی به سمت خروجی دستگاه حرکت نمی‌کند، راه حل شما برای رفع این مشکل چیست؟ گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر از چندگاهی برای شما پیش بیاید و رفع آن در بعضی مواقع به راحتی انجام می‌شود (فقط کافیست تکه کاغذ را از داخل دستگاه کپی شارپ خارج کنید) ولی در صورتی که نیاز به یکسری از کارهای فنی‌تری وجود داشته باشد، آیا شما می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید؟ با وب سایت نمایندگی شارپ همراه باشید تا باهم به بررسی این مشکل و راه‌هایی برای پیشگیری و رفع آن بپردازیم.

گیر کردن کاغذ در دستگاه‌های کپی شارپ باعث به وجود آمدن وقفه در فرآیند انجام کار دستگاه می‌شود و همین امر ممکن است زمان زیادی را تلف کند. اتفاق افتادن این مشکل هر از چندگاهی یک امر عادی و بدیهی است و نیاز به بررسی‌های کارشناسی شده ندارد.

در صورتی که این مشکل به صورت پی در پی در دستگاه کپی شارپ شما ایجاد شود باید به صورت تخصصی ایراد آن را رفع کنید، با رعایت کردن نکاتی که در ادامه مقاله برای شما نوشته شده است می‌توانید تا حدودی از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید و مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ خود را حل کنید.

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

8 علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

پس از بررسی‌های تخصصی که توسط کارشناسان نمایندگی شارپ به عمل آمده است یکی از علت‌های اصلی ایجاد مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ، مربوط به مشکلات خود کاغذ است؛ اگر کاغذها را در جای مرطوب نگهداری کنید یا آن‌ها را به درستی و صاف در دستگاه‌های کپی قرار ندهید ممکن است کاغذ در دستگاه گیر کند و این مشکل بارها و بارها برای شما پیش بیاید.

1. مرطوب بودن کاغذها جزو یکی از مشکلات ریز و جزئی مشتریان شارپ بوده و حتی باعث شده که کاربران برای بررسی و عیب یابی این مشکل هزینه کنند با این که فقط کافی بوده کاغذهای خود را در جای مناسب قرار داده تا این مشکل در دستگاه کپی شارپ محل کار یا منزلشان پیش نیاید.

2. علت بعدی مربوط به مچاله شدن و پیچ خوردگی کاغذ است، زمانی که یک برگه کاغذ داخل دستگاه کپی شارپ وارد می‌شود، به علت مسطح نبودن کاغذ، ممکن است در دستگاه گیر کند و حتی باعث خرابی دستگاه نیز شود، پس حتما قبل از وارد کردن کاغذ به دستگاه، آن را چک کنید که مشکلی بابت این موضوع وجود نداشته باشد.

3. بیش از حد پر کردن سینی دستگاه نیز می‌تواند جزو یکی از علت‌های گیر کردن کاغذ در دستگاه شارپ باشد، هر دستگاه کپی شارپ بر اساس مدلی که دارد یک ظرفیت خاصی را می‌تواند در سینی خود ساپورت کند و وارد کردن بیش از حد کاغذ به دستگاه کپی شارپ، باعث ایجاد مشکلاتی نیز به غیر از گیر کردن کاغذ می‌شود، پس حتما به این نکته دقت داشته باشید.

4. استفاده کردن از کاغذهایی که بیش از حد سبک هستند و مناسب استاندارهای مدل دستگاه کپی شما نیستند، می‌تواند باعث مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ شود، پس حتما بعد از بررسی کردن دفترچه راهنما و مشخصات دستگاه کپی شارپ، کاغذهای مناسبی را برای کپی یا چاپ درون سینی قرار دهید.

5. وجود گرد و غبار در مسیر حرکتی کاغذ داخل دستگاه‌های کپی شارپ می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود، حتما هر هفته یک بار مسیر حرکتی کاغذ را بررسی و تمیز نمایید.

6. کاغذکش‌های دستگاه شارپ ممکن است پس از مدتی استفاده پی در پی، مستهلک شوند و همین امر باعث بروز مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی شود؛ هر چند ماه یک بار کاغذکش‌ها یا فیدرول‌ها را بررسی نمایید.

7. وجود مانع در مسیر حرکتی کاغذ یکی از علت‌های گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ است، در صورتی که یک مانع حتی کوچک در دستگاه وجود داشته باشد، باعث به وجود آمدن اختلالاتی در عملکرد آن می‌شود.

8. داخل دستگاه‌های کپی شارپ، سنسورهایی وجود دارد که کاغذها را کنترل می‌کنند، در صورتی که این سنسورها به مشکل بربخورند ممکن است بر روی عملیات کپی یا پرینت تاثیر گذار باشند و باعث گیر کردن کاغذ در دستگاه شود. همچنین می توانید برای حل مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید تا متخصصین ما در واحد تعمیر پرینتر مرکز سخت افزار ایران در کوتاه ترین زمان ممکن به محل شما اعزام شده و به بررسی، عیب یابی و تعمیر دستگاه شما بپردازند.

راه‌های پیشگیری از گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات متعدد مانند گیر کردن کاغذ در دستگاه‌های کپی شارپ می‌توانید اقداماتی را انجام دهید که از این مشکلات پیشگیری کند، به هرحال پیشگیری کردن از یک مشکل، همیشه بهتر از درمان آن بوده.

در صورتی که سعی کنید نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را رعایت کنید، می‌توانید از هزینه‌های احتمالی که بعضا زیاد نیز هستند جلوگیری کرده و با کمال آرامش و به راحتی از دستگاه کپی شارپ خود استفاده کنید.

  • حتما قبل از وارد کردن کاغذها به دستگاه، به ظرفیت سینی دقت کنید، در بخش قبلی نیز به این نکته اشاره کردیم و گفتیم که یکی از علت‌های به وجود آمدن مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ، بیش از حد پر کردن سینی آن است.
  • زمانی که کاغذها را به صورت دسته‌ای یا تکی وارد فتوکپی شارپ می‌کنید سعی کنید به تمامی آن‌ها یک نگاه کلی بیندازید تا مشکلی بابت پیچ و تاب خوردن یا مچاله بودن آن‌ها وجود نداشته باشه. در غیر این صورت احتمال گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی بسیار بالاست.
  • گذاشتن انواع کاغذهای مختلف در دستگاه کپی شارپ یک کار کاملا اشتباه است و احتمال گیر کردن کاغذها را در دستگاه کپی شارپ بالا می‌برد، پس حتما در یک سینی یک نوع کاغذ را قرار دهید، وجود تعادل وزنی و ضخامت یک دست کاغذها می‌تواند از گیر کردن آن‌ها جلوگیری کند.
  • حتما هر از چندگاهی لاستیک‌های تغذیه دستگاه کپی sharp را تمیز کنید و سعی کنید دستگاه را جایی قرار دهید تا از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود، پاک کردن گرد و غبارها نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی به وجود نیامدن مشکل گیر کردن کاغذ داشته باشد.
  • سعی کنید همیشه کاغذها را در مکان‌های سرد و خشک قرار دهید، در مکان‌های رطوبتی ممکن است کاغذها به یکدیگر بچسبند و پس از دادن دستور عملیات کپی یا پرینت، کاغذ در دستگاه کپی شارپ گیر کند.
  • در زمانی که دستگاه فتوکپی شارپ درحال کپی گرفتن است، هرگز سینی آن را باز نکنید، این کار مانع از ادامه کار و موجب گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ می‌شود.
گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی شارپ

رفع مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی شارپ

در صورتی که پس از انجام مواردی که خواندید، باز هم دستگاه شما گریبان‌گیر این مشکل شد، باید به بررسی آن بپردازید و دستگاه را به صورت کامل باز کنید و آن را به صورت کارشناسانه بررسی کنید، این کار به شما پیشنهاد نمی‌شود و ممکن است طی بررسی و رفع مشکل، به دلیل نداشتن اطلاعات و ابزارهای کافی، به دستگاه کپی شارپ آسیب وارد کنید.

بهتر است مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ را به کارشناسان خبره که مدت‌ها در تعمیرات دستگاه‌های کپی شارپ به صورت تخصصی مشغول هستند واگذار کنید تا با هزینه‌ای مناسب به صورت کاملا اصولی این مشکل را از دستگاه خود برطرف سازید.

کارشناسان تیم نمایندگی شارپ پس از بررسی‌های دقیق مشکلات دستگاه کپی شما را عیب‌یابی می‌کنند، در صورتی که برای رفع مشکل خود نیاز به نمایندگی مجاز و معتبری دارید می‌توانید از بخش تماس با ما وب سایت نمایندگی شارپ با ما تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.