جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کار نکردن فن کولر گازی

استفاده از کولر گازی در گرو نگهداری صحیح و سرویس دوره ای آن است. به طور کلی ساختار سیستماتیک هر یک از اجزای کولر گازی دارای حساسیت های بسیاری می باشند که در صورت کوچک ترین اختلال دیگر قادر به اجرای وظیفه ی اصلی خود و انجام عملیات خنک سازی نخواهند بود. فن کولر گازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به هنگام خرابی بازدهی دستگاه را به شدت کاهش می دهد. لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی شارپ همواره آماده خدمت رسانی در راستای رفع مشکل کار نکردن فن کولر گازی شارپ می باشد. کارشناسان این نمایندگی کلیه ی ایرادات احتمالی فن کولر گازی های شارپ را برطرف می نمایند. ادامه ی این مقاله را دنبال کنید تا شما را با جنبه های کلی تعمیر فن کولر گازی شارپ آشنا سازیم.

اهمیت تعمیر فن کولر گازی

فن قطعه ی بسیار مهمی در هر کولر گازی می باشد. این بخش از کولر گازی در دو قسمت کندانسور و هواساز دستگاه تعبیه شده و از قطعات آسیب پذیری چون پروانه تشکیل می شود. خرابی هر یک از اجزای فن به طور کلی عملیات خنک سازی کولر را مختل می نماید. در واقع این فن کولر گازی است که هوای گرم محیط داخلی را بیرون کشیده و هوای خنک را تزریق می کند. بنابراین از نحوه ی تعمیر آن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. البته با استفاده از سرویس های دوره ای و تخصصی نیز می توانید از پیدایش مشکل کار نکردن فن کولر گازی جلوگیری کنید. هر دو فن درون یونیت داخلی و یونیت خارجی باید کاملا عاری از آلودگی باشند تا بدون اختلال به کار خود ادامه دهند.

کار نکردن فن کولر گازی

دلایل کار نکردن فن کولر گازی

تشخیص خرابی فن کولر گازی چندان سخت نیست. به جرات می توان گفت اولین مظنون برای کیفیت نامناسب باد کولر گازی، فن آن است. البته اگر کولر مورد نظر دارای حالت گرمایشی نیز می باشد، جای نگرانی وجود ندارد. پس از تشخیص اختلال در باد کولر وضعیت دستگاه را بررسی کنید و اطمینان بیابید که به صورت ناخودآگاه بر روی حالت گرمایش تنظیم نشده باشد. زیرا عموما فن کولر گازی به شیوه ای طراحی می شود که در حالت گرمایش، کار نکند. اما اگر در حین انجام فرآیند خنک سازی نیز فن قادر به فعالیت خود نیست؛ تعمیر کولر گازی شارپ به نیازی غیرقابل چشم پوشی تبدیل شده است. خرابی بلبرینگ موتور، ایرادات فنی در سنسور کنترل دما، رله برد نیم سوخته یا از کارافتاده، خرابی ترموستات، سوختگی خازن ها، اختلالات مرتبط با چرخش موتور بلوور و …  از عمده ترین مواردی هستند که باعث بروز مشکل کار نکردن فن کولر گازی می شوند. وجود هر یک از این اختلالات ذکر شده باید تحت نظر کارشناسان مجرب مورد بازرسی قرار گیرند. با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی رسمی شارپ می توانید از دانش به روز کارشناسان ماهر ما بهره مند شوید و تمامی اختلالات فن کولرگازی های مختلف شارپ را در سطح کیفی بالایی تعمیر نمایید.

تعمیر و تعویض فن کولر گازی

تعمیر و یا تعویض فن برای برطرف نمودن مشکل کار نکردن فن کولر گازی بستگی به شدت آسیب وارده بر این بخش از دستگاه دارد. تکنسین های نمایندگی مجاز شارپ طی اعمال مراحل عیب یابی ریزبینانه ریشه ی اصلی خرابی فن را یافته و نسبت به شناسایی راهکارهای تعمیراتی آن اقدام می کنند. در صورتی که فن در اثر نوسانات برق یا کارکرد بیش از حد دستگاه معیوب شود و یا موتور پرسی فن از کارکرد اولیه ی خود دور شده باشد، انجام فرآیند تعویض ضروری است. خاطرنشان می نماییم که تیم فنی نمایندگی شارپ تعویض فن کولر گازی شارپ را با نمونه ی اورجینال مشابه انجام می دهند تا هیچ گونه افت کیفیتی شامل حال عملیات خنک سازی کولر پس از تعویض نگردد.

نمایندگی تعمیر کولر گازی شارپ

استفاده ی طولانی مدت از کولر گازی و عواملی چون نوسانات برق و فرسودگی قطعات داخلی می توانند موجب عدم کارکرد صحیح کولرهای گازی شوند. در این راستا نمایندگی تعمیر کولر گازی شارپ برترین گزینه ی انتخابی است. این مرکز با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته به یاری کاربران شتافته و کلیه ی اختلالات موجود در انواع کولر گازی های شارپ را مطابق با پارامترهای اصولی و استاندارد مرتفع می سازد. خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر کولر گازی شارپ براساس دانش به روز تکنسین های مجرب شکل گرفته و به همراه ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.