جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راه‌اندازی فتوکپی شارپ

درصورتی‌که به‌تازگی دستگاه فتوکپی شارپ را خریداری کرده‌اید و راه‌اندازی آن برای شما سخت است، می‌توانید از این مقاله استفاده کنید. ممکن است در برخی از قسمت‌ها دکمه و گزینه‌هایی که گفته می‌شود با دستگاه فتوکپی شما متفاوت باشد ولی درصورتی‌که به‌خوبی این آموزش را یاد بگیرید به‌صورت کلی می‌توانید نسبت به راه‌ اندازی فتوکپی شارپ محل کار یا منزل خود اقدام کنید.

راه‌اندازی فتوکپی شارپ به‌سادگی امکان‌پذیر است و سختی خاصی نسبت به دستگاه‌های دیگر ندارد. شما می‌توانید دستگاه‌های رومیزی و ساده خود را به همین روشی که به شما خواهیم آموخت راه‌اندازی کنید.

راه‌اندازی فتوکپی شارپ

نحوه راه‌اندازی فتوکپی شارپ

پس از باز کردن بسته‌بندی و قرار دادن دستگاه فتوکپی شارپ در یک مکان مسطح و مطمئن، یونیت دولوپر را از دستگاه خارج کرده و  آن را شارژ کنید؛ پس از شارژ کردن یونیت دولوپر، کشوی مربوط به نگهداری کاغذها را خارج کرده تا با این کار فتوکپی شارپ را برای راه‌اندازی آماده کنید.

در مرحله بعد برای راه‌اندازی دستگاه فتوکپی شارپ آن را به برق متصل نمایید و تنظیمات آن را اعمال نمایید. به شما توصیه می‌شود قبل از روشن کردن و راه انداختن دستگاه کپی شارپ موارد زیر را انجام دهید:

  1. صفحه اسکنر را با الکل و اسفنج نرم پاک نمایید تا تمامی گردوغبارها و کثیفی‌هایی بر روی شیشه اسکنر قرار گرفتند به‌خوبی پاک شوند.
  2. با توجه به ظرفیت سینی دستگاه، کاغذهای مناسب را تهیه‌کرده و آن‌ها را داخل فتوکپی شارپ قرار دهید؛ توجه داشته باشید که کاغذها باید کاملاً خشک و دارای ضخامت مناسب باشند.
  3. درصورتی‌که دستگاه شما دارای سیستم تغذیه خودکار نیست، باید کاغذها را برگ به برگ بر روی شیشه قرار دهید ولی اگر از این سیستم پشتیبانی می‌کند کافیست کاغذها را به‌صورت دسته‌ای درون دستگاه قرار دهید.
  4. در صفحه اسکنر دستگاه کپی شارپ یک خط کش وجود دارد که با توجه به سایز کاغذهای شما (A3, A4, A5,…) می‌توانید آن را تنظیم کرده و به‌خوبی از آن استفاده نمایید، فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر تنظیم کاغذها به‌خوبی انجام نشود ممکن است بخشی از کاغذها به‌صورت سیاه کپی شوند.
  5. قبل از ارسال فرآیند کپی، اسکن و پرینت به دستگاه از تنظیمات آن مطمئن شوید و کنتراست، میزان کپی و نوع کپی را به‌درستی مشخص کنید.
  6. درصورتی‌که نیاز دارید به‌صورت دو رو، کپی‌های خود را انجام دهید باید توجه داشته باشید که آیا دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ در صورت پشتیبانی کردن باید تنظیمات آن را برای گرفتن کپی دو رو انجام دهید.
  7. اگر می‌خواهید تمامی اسناد شما به‌صورت کاملاً واضح و باکیفیت کپی شوند، ابتدا از میزان جوهر دستگاه خود مطمئن شوید سپس بررسی کنید که آیا سایز کاغذی که در فتوکپی شارپ وارد کرده‌اید درست است یا خیر؟ زیرا تشخیص اندازه کاغذ به دستگاه کمک می‌کند که به‌صورت خودکار بزرگ‌نمایی یا کوچک نمایی تصاویر را انجام دهد.

اگر از مواردی که ذکر شد مطمئن هستید و به‌درستی تمامی آن‌ها را انجام داده‌اید در بخش منو دکمه Copy را بزنید تا دستگاه عملیات کپی را شروع کند. درصورتی‌که نیاز داشتید کپی اسناد متوقف شود کافیست با توجه به نیازتان از دکمه‌های stop یا Cancel استفاده نمایید. به شما پیشنهاد می‌کنیم همیشه قبل از انجام دادن پرینت یا کپی برای مطمئن شدن از کیفیت چاپ، یک برگه را برای تست در دستگاه قرار دهید.

نمایندگی شارپ ، همراه شما در تعمیرات

مرکز تعمیرات نمایندگی شارپ با توجه به سرویس و خدماتی که توسط کارشناسان مجرب و دوره‌دیده به شما ارائه می‌دهند قادر خواهند بود تا به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و در سریع‌ترین زمان مشکلات شمارا حل کنند. درصورتی‌که در راه‌اندازی فتوکپی شارپ مشکلی داشتید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت با کارشناسان ما تماس گرفته تا به‌خوبی شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.