جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چگونه می توان طول عمر دستگاه کپی را افزایش داد؟

این روزها نوسان دلار در حدی است که خرید مجدد دستگاه های دیجیتال برای بسیاری از افراد دشوار شده است. از طرفی خرابی دستگاه کپی می تواند به نحوی کاربر را غافلگیر کند. این غافلگیری ممکن است به اختلال در فعالیت های روزمره ی یک شرکت ختم شود. بنابراین مسئله ی افزایش طول عمر دستگاه کپی موضوع مهمی است که می بایست به آن دقت داشته باشید. جالب است بدانید که برای افزایش طول عمر مفید دستگاه فتوکپی شارپ و یا سایر برندهای موجود در بازار چند حرکت ساده کافی است. در ادامه شما را با تمامی راهکارهای افزایش طول عمر دستگاه کپی آشنا می سازیم.

افزایش طول عمر دستگاه کپی

راه های افزایش طول عمر دستگاه کپی

1. توجه به ظرفیت ماهیانه ی دستگاه فتوکپی

ظرفیت ماهیانه ی هر دستگاه کپی متفاوت است. این عدد را باید به خاطر بسپارید و در ماه تعداد برگه های به چاپ رسیده را به طور حتم کمتر از ظرفیت ماهیانه نگه دارید. عدم توجه به ظرفیت ماهیانه ی چاپگر خیلی ساده باعث افزایش تاثیر منفی استهلاک شده و به خرابی قطعات مهمی چون درام، مین برد، کاغذکش و یونیت فیوزینگ ختم می شود. چنین مشکلی به راحتی کیفیت کلی چاپگر را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی حتی تعمیر سیستم نیز نمی تواند افت کیفیت درونی آن را جبران کند. بنابراین برای افزایش طول عمر دستگاه کپی همواره به ظرفیت سیستم توجه داشته باشید.

2. سرویس صحیح دستگاه کپی

سرویس دستگاه کپی راهی برای جلوگیری از خرابی قطعات تشکیل دهنده ی چاپگر است. چرا که دستگاه کپی سیستمی حساس و آسیب پذیر است و در برابر آلودگی های محیطی و نیز خطر جوهر ریزی کارایی خود را از دست می دهد. اما سرویس دهی زمانی موجب افزایش طول عمر دستگاه کپی می شود که براساس پارامترهای اصولی و استاندارد شکل بگیرد. در غیر این صورت خود عاملی برای خرابی دستگاه کپی شارپ به شمار می رود. برای اینکه بتوانید پروسه ی سرویس دهی دستگاه کپی را به درستی طی کنید می بایست به ماهیت و جنس هر بخش از دستگاه دقت داشته و حساسیت های ساختاری هر یک را درک کنید. برای مثال برای پاکسازی کارتریج به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده استفاده کنید. این بخش از چاپگر را با دستمال خشک و بدون پرزی به آرامی تمیز کنید. تمیزکاری کارتریج باید به دور از تابش مستقیم نور خورشید انجام شود.

3. انتخاب درست چاپگر هنگام خرید

موضوع دیگری که در روند افزایش طول عمر دستگاه کپی دخیل است، انتخاب درست هنگام خرید می باشد. شما باید چاپگری را انتخاب کنید که دقیقا متناسب با نیازهای شما باشد. اگر نیازمند چاپ پی در پی اسناد مهم کاری خود هستید، یک چاپگر کوچک خانگی انتخاب اشتباهی است. با انتخاب چنین سیستمی در مدت زمانی کوتاه با معضل خرابی دستگاه رو به رو خواهید شد.

4. دقت به نوع کاغذ مصرفی چاپگر

در دفترچه ی راهنمای هر چاپگر می توانید خصوصیات کاغذ استاندارد آن را بیابید. اما به طور کلی برای افزایش طول عمر دستگاه کپی شارپ و یا سایر برندهای تولیدکننده باید از کاغذی استفاده شود که سبک، زبر و یا بیش از حد مقوایی و ضخیم نباشد. این نوع کاغذها باعث و بانی پیدایش مشکل گیر کردن کاغذ در چاپگر و خرابی فیوزینگ و کاغذکش هستند _ همچنین میتوانید به مقاله : تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی شارپ  مراجعه کنید_ کاغذهای رنگی نیز انتخاب مناسبی برای چاپ اسناد نمی باشند. چرا که رنگدانه های کاغذ خیلی ساده به درون سیستم نفوذ کرده و پس از مدتی موجب خرابی درام و ساختار درونی چاپگر می شود.

5. توجه به محل نصب دستگاه کپی

موضوع دیگری که در روند افزایش طول عمر دستگاه کپی دخالت دارد، محل نصب سیستم است. متاسفانه کاربران عادی دقت چندانی به محل نصب چاپگر ندارند. به هیچ عنوان دستگاه فتوکپی را نزدیک درب ورودی ساختمان و مکان های پر رفت و آمد قرار دهید. همچنین دقت داشته باشید که ماشین فتوکپی می بایست به دور از پنجره قرار گیرد. چرا که نفوذ ذرات آب به درون سیستم چاپ به سادگی باعث خرابی آن می شود. در این شرایط علاوه بر اتصالی مدارهای الکترونیکی چاپگر در اثر رطوبت، احتمال از کار افتادگی محفظه ی جوهر و کارتریج نیز بالاست. میز کار خود را در محلی قرار دهید که چاپگر در معرض خطر نفوذ رطوبت نباشد.

5/5 - (1 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری