جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ

پیکاپ رولر که در انگلیسی paper pick-up roller نام دارد وظیفه برداشتن و مکیدن کاغذ در مراحل اولیه شروع به کار پرینتر را بر عهده دارد. بدیهی است که چنانچه این قطعه آسیب دیده باشد، پرینتر نمی تواند کاغذهای مورد نیاز برای فرآیند چاپ را به داخل دستگاه بکشد و عملکرد پرینتر به طور کلی مختل خواهد شد. به همین علت تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ در اسرع وقت اهمیت بسیاری دارد. 

به همین منظور واحدی مختص تعمیرات پرینتر شارپ در نمایندگی sharp مرکز سخت افزار ایران در نظر گرفته شده که تمامی خدمات مربوط به پرینتر را انجام می دهد. تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ یکی از خدمات تخصصی است که توسط تکنسین های حاذق این مرکز انجام می شود. در این مقاله به بررسی نکاتی پیرامون تعمیر پیکاپ رولر پرینتر sharp می پردازیم.

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر sharp

تمیز کردن و تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ

مشاهده هرگونه اختلالی در عملکرد پیکاپ رولر خبر از فرا رسیدن زمان تعمیر پیکاپ رولر پرینتر و دستگاه کپی شارپ می دهد. گاهی اوقات مشکلات عملکردی پیکاپ رولر به دلیل گرد و خاک نشسته بر روی این قطعه بوده و مشکل صرفا با تمیز کردن این قطعه مرتفع خواهد شد. محل قرارگیری این قطعه در پشت کارتریج است، از این رو برای تعمیر پیکاپ رولر پرینتر sharp لازم است ابتدا دستگاه را از برق کشیده و صبر کنید تا دستگاه خنک شود. 

در مرحله بعدی باید پس از خارج کردن کارتریج ( قفل شدن کارتریج پرینتر)، دکمه پیکاپ را به سمت جلو چرخانده و این قطعه را به آرامی در راستای مستقیم بیرون بکشید. برای تمیز کردن پیکاپ رولر کافی است از یک پارچه نخی تمیز آغشته به الکل استفاده کرده و سطح آن را با دقت و به طور کامل تمیز کنید. 

در مرحله بعدی لازم است چند دقیقه صبر کنید تا پیکاپ به طور کامل خشک شود و هیچ گونه رطوبتی روی آن باقی نماند. حال پیکاپ رولر را به محل خود بازگردانده و دکمه را در جهت عکس( یعنی به سمت عقب پرینتر) بچرخانید. در آخرین مرحله باید کارتریج پرینتر شارپ را به جای خود بازگردانده و درب دستگاه را ببندید.

تعویض پیکاپ رولر پرینتر شارپ

برخی مواقع ممکن است تعمیر پیکاپ رولر پرینتر تنها با تمیز کردن آن ممکن نباشد و پس از انجام مراحل گردگیری باز هم این قطعه عملکرد صحیحی نداشته باشد. در چنین مواردی می توان برای انجام تعمیرات تخصصی تر از تکنسین های حاضر در مرکز سخت افزار ایران کمک گرفت.

گاهی ممکن است از نظر تکنسین تعمیر پیکاپ رولر پرینتر sharp امکان پذیر نبوده و پیشنهاد تعویض پیکاپ رولر مطرح شود. خوشبختانه پیکاپ رولر قیمت چندانی ندارد و کاربران از این بابت نگرانی زیادی نخواهند داشت. علاوه بر آن تعویض آن راحت بوده و برخی کاربران می توانند شخصا با صرف کمی دقت اقدام به تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ نمایند.

برای تعویض پیکاپ رولر کافی است مراحلی که پیشتر گفته شد را انجام دهید تا به پیکاپ رولر دسترسی پیدا کرده و به جای تمیز کردن این قطعه، قطعه جدید را در محل خود جایگذاری کرده و پس از برگرداندن کارتریج درب دستگاه را ببندید. در نهایت می توانید برای اطمینان از عملکرد صحیح پیکاپ رولر یک برگه را پرینت بگیرید. در صورتی که در کارهای فنی تجربه ای ندارید پیشنهاد ما این است که برای تعویض و تعمیر پیکاپ رولر چاپگر شارپ از متخصصین این امر کمک بگیرید.

نشانه های خرابی پیکاپ رولر پرینتر شارپ

همان طور که گفته شد پیکاپ رولر وظیفه مکش کاغذ به درون دستگاه برای انجام فرآیند چاپ را بر عهده دارد، از همین رو طبیعتا واضح ترین نشانه ای که خبر از فرا رسیدن زمان تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ می دهد اختلال در این فرآیند است. در بسیاری موارد خراب شدن پیکاپ رولر موجب می شود که در هنگام روشن کردن دستگاه کاغذهای موجود در سینی کاغذ تکان بخورند اما هیچ کاغذی به درون دستگاه کشیده نشود.

عواملی مانند وارد شدن سوزن، منگنه، گیره کاغذ یا دیگر اشیا خارجی موجب آسیب به پیکاپ رولر شده و کاربر را ملزم به تعویض این قطعه می نماید.

اما اگر از وارد نشدن شی خارجی به همراه کاغذها اطمینان دارید بهتر است برای تعمیر پیکاپ رولر چاپگر شارپ ابتدا طبق روش گفته شده این قطعه را خارج کرده و تمیز کنید. در نهایت اگر پس از انجام این مراحل ایراد عملکردی پیکاپ رولر کماکان برقرار بود با تماس با مرکز سخت افزار ایران با یکی از شماره های ثبت شده در سایت جهت تعمیر پیکاپ رولر پرینتر sharp تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.