جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی

چه دلایلی می‌تواند منجر به روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی شارپ شده باشد؟ در اینجا به بررسی دلایل و راه‌کارهایی برای برطرف کردن آن می‌پردازیم.

اگر با مشکل روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی شارپ دست و پنجه نرم می‌کنید و همین باعث شده تا حتی نتوانید سیستم تهویه مطبوع خود را روشن کنید، پای دلایل زیادی وسط است. نمایشگر در سیستم‌های تهویه مطبوع از اهمیت زیادی برخوردار است و خرابی آن می‌تواند به منجر به استفاده نکردن از دستگاه شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایلی بپردازیم که باعث شده‌اند صفحه نمایش کولر گازی Sharp روشن نشود.

گاهی ممکن است به طور کلی کولر گازی شما روشن نشود و گاهی دیگر خود دستگاه روشن شود، اما نمایشگر آن روشن نشود که در این صورت قدرت کنترل کردن دستگاه از شما گرفته می‌شود. پس در درجه اول شما باید اتصالات کابل برق کولر گازی خود را بررسی کنید. ضمناً توصیه می‌کنیم برای اتصال آن به برق حتماً از یک محافظ استفاده کنید تا جلوی نوسانات برق گرفته شود. اگر در اتصالات مشکلی وجود نداشت و فقط صفحه نمایش کولر گازی شارپ روشن نشد، آنگاه مطمئن می‌شوید که مشکل از خود پنل نمایشگر است.

دلایل روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی شارپ

روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی شارپ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد،‌ اما هرچه که هست نگرانی روشن نشدن آن به مراتب کمتر از نگرانی روشن نشدن کل دستگاه است. اما چه عواملی می‌تواند باعث شده باشد نمایشگر کولر گازی Sharp روشن نشود؟

روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی

1 – روشنایی LCD کم است

نمایشگر کولر گازی شارپ این قابلیت را در اختیار شما می‌دهد تا بتوانید شدت روشنایی آن را تنظیم کنید. شاید روشنایی LCD سیستم تهویه مطبوع شما به قدری کم شده است که به سختی جزئیات روی آن دیده می‌شود. توسط ریموت کنترل دستگاه، اقدام به افزایش روشنایی صفحه کنید.

2 – خاک به داخل ترموستات نفوذ کرده است

احتمالاً به زیر این نمایشگر که یک ترموستات قرار گرفته، خاک نفوذ کرده است و همین باعث روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی شارپ شده است. توصیه می‌کنیم اگر دانش کافی و ابزارآلات مخصوص ندارید، هیچگاه خودتان اقدام به باز کردن نمایشگر و تمیز کردن آن نکنید و برای این کار به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

3 – کابل برق آن آسیب دیده است

ممکن است به خاطر نوسانات برق و استفاده نکردن از یک محافظ استاندارد، کولر گازی شما با نوسانات برق مواجه شده و همین باعث آسیب دیدن کابل برق شده است. در این مواقع از یک کابل برق دیگر استفاده کنید و یا دستگاه را به پریز برق دیگری وصل کنید.

4 – فیوز سوخته است

کولرهای گازی از یک کنترل الکترونیکی بهره می‌برند که معمولاً دارای یک فیوز داخلی برای محافظت در برابر جریانات ناپایدار برق است. اگر کولر گازی یا نمایشگر آن روشن نمی‌شود، ممکن است فیوز آن آسیب دیده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.