جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون شارپ

قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون شارپ یکی از قابلیت های هیجان انگیز و نسبتا جدید است که نه تنها در تلویزیون های شارپ، بلکه در سایر برندها نیز دیده می شود و تجربه بی نظیری را برای کاربر به ارمغان می آورد. اتصال گوشی به تلویزیون شارپ به کاربر این امکان را می دهد که محتوای روی گوشی خود را بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون به اشتراک گذاشته و از تماشای آن لذت ببرد. 

اتصال موبایل به تلویزیون شارپ به روش های متعددی امکان پذیر است و با توجه به نوع گوشی و سیستم عامل آن این روش ها می تواند متفاوت باشد. به گونه ای که اتصال گوشی آیفون به تلویزیون شارپ با اتصال گوشی اندروید به تلویزیون sharp متفاوت است. 

در این مقاله به بررسی انواع روش های اتصال گوشی به تلویزیون sharp در سیستم عامل های مختلف می پردازیم. در صورتی که در روش های گفته شده در این مقاله با مشکل مواجه شدید تکنسین های حاضر در مرکز سخت افزار ایران آماده خدمت رسانی به شما در زمینه تعمیر تلویزیون شارپ و رفع دیگر ایرادات آن هستند.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون شارپ

اتصال گوشی به تلویزیون شارپ در موبایل اپل

اتصال گوشی به تلویزیون شارپ در گوشی های آیفون به دو روش امکان پذیر است که در ادامه به تفصیل به بررسی این دو روش می پردازیم.

اتصال گوشی به تلویزیون sharp به کمک اپل TV

این روش یکی از راه های ساده اتصال گوشی به تلویزیون در گوشی های آی او اس است. اما برای بهره گیری از این روش نیاز به یک کابل مخصوص به نام apple TV دارید که بتوانید به وسیله آن گوشی خود را برای تلویزیون قابل شناسایی کنید. در واقع این دستگاه با کمک یک کابل HDMI به پشت تلویزیون متصل می شود و پس از برقراری ارتباط قادر به شناسایی وای فای گوشی شما خواهد بود. پس از آن می توانید از گوشی اپل خود مانند یک ریموت کنترل نیز استفاده کنید. 

اتصال گوشی به تلویزیون sharp به کمک اپل TV

برای برقراری اتصال گوشی به تلویزیون شارپ کافی است دستگاه apple TV را به درگاه HDMI تلویزیون sharp خود متصل کرده و آن را به همان شبکه وای فای که گوشی به آن متصل است وصل کنید. حال اگر بر روی گوشی خود موسیقی یا ویدیویی را پلی کنید بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما گزینه apple Tv نمایش داده خواهد شد که با انتخاب آن می توانید محتوای روی گوشی خود را بر روی تلویزیون به اشتراک بگذارید.

میخوای علت پرش تصویر در تلویزیون شارپ رو بدونی؟ حتما مقالشو ببین

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون شارپ با کمک کابل مخصوص

ممکن است برخی کاربران دستگاه اپل Tv نداشته باشند و به هر دلیلی امکان دسترسی به آن و خرید این دستگاه نیز برایشان فراهم نباشد. در این جا کابل مخصوص lightening digital AV به کمک کاربر آمده و امکان اتصال گوشی به تلویزیون شارپ را فراهم می کند.

 این آداپتور دو سمت دارد و از یک طرف به گوشی متصل شده و از طرف دیگر به کابل HDMI تلویزیون متصل می شود. پس از برقراری اتصالات مربوطه در صورتی که بر روی تنظیمات تلویزیون خود گزینه HDMI را انتخاب کنید به راحتی می توانید از اتصال گوشی به تلویزیون sharp نهایت استفاده را ببرید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون شارپ با کمک کابل مخصوص

اتصال گوشی به تلویزیون sharp در سیستم عامل اندروید

گوشی هایی که سیستم عامل اندروید دارند نیز امکان اتصال گوشی به تلویزیون شارپ فراهم شده و کاربران این گوشی ها می توانند به طرق مختلفی گوشی خود را به تلویزیون sharp متصل کنند. به طور کلی اتصال موبایل به تلویزیون شارپ به دو روش با سیم و بیسیم دسته بندی می شود که اغلب هر یک از این روش ها خود می توانند به زیر مجموعه های بیشتری نیز تقسیم شوند. در این بخش ما این دو روش کلی را شرح می دهیم تا هر کاربر بتواند با توجه به امکانات خود و مدل گوشی مورد استفاده از اتصال گوشی به تلویزیون sharp لذت ببرد.

اتصال موبایل به تلویزیون شارپ به روش بیسیم

به طور کلی اتصال گوشی به تلویزیون شارپ به سه روش قابل انجام است که هر یک پیش فرض های مخصوص به خود را دارند. در ادامه این سه روش با جزئیات بررسی می شوند:

تکنولوژی میراکست:

این روش یکی از محبوب ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون شارپ است و به طرق مختلف قابل انجام است. اتصال به این روش به کمک ویژگی miracast برقرار می شود. استفاده از این ویژگی به تلویزیون و همچنین سیستم عامل گوشی مورد استفاده شما بستگی دارد. در یک طرف این اتصال تلویزیون قرار دارد که باید از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

در برخی مدل های جدیدتر این تکنولوژی به صورت پیش فرض بر روی سیستم تلویزیون تعبیه شده است. اما در صورتی که تلویزیون شما این شبکه را ندارد نیز جای نگرانی نیست، زیرا به راحتی می توانید با خرید دانگل مربوط به میراکست و اتصال آن به تلویزیون از این قابلیت در تلویزیون خود بهره ببرید.

تکنولوژی میراکست

اما در طرف دیگر ماجرا گوشی است که باید از اندروید 4.2 و بالاتر استفاده کند. در صورت برقراری این دو پیش شرط، برای اتصال گوشی به تلویزیون sharp کافی است از بخش تنظیمات تلویزیون قابلیت میراکست را فعال کرده و در قسمت کانکشن گوشی خود نیز آن را فعال کنید.

google chromecast:

گوگل کروم کست نیز یک دانگل برای اتصال گوشی به تلویزیون شارپ است که به پورت یو اس بی پشت تلویزیون متصل شده و یک شبکه ارتباطی بی سیم را برای اتصال موبایل به تلویزیون شارپ ایجاد می کند.

google chromecast

WIDI

این روش توسط شرکت اینتل به وجود آمده و شباهت زیادی به روش airplay گوشی های آیفون دارد. استفاده از این روش نیز مانند روش میراکست منوط به پشتیبانی تلویزیون از این قابلیت است. اما در این روش نیز در صورتی که قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی WIDI در تلویزیون وجود نداشته باشد می توان با خرید دانگل از اتصال گوشی به تلویزیون sharp استفاده برد.

اتصال گوشی به تلویزیون sharp با سیم

برای اتصال گوشی به تلویزیون شارپ در بازار سیم ها و تبدیل های مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال یکی از ساده ترین روش ها اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از کابل HDMI است که با توجه به نوع سوکت گوشی که mini، Type A، HDMI یا micro HDMI است می توانید کابل مناسب را خریداری نموده و با اتصال آن به تلویزیون و گوشی، تلفن همراه خود را به راحتی بر روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. روش دیگر نیز استفاده از تبدیل های MHL و slimPort است که اتصالی با کیفیت حتی در حد 4K را برای کاربر فراهم می کنند.

این مطلب مهم رو از دست نده : چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

فیلم آموزش اتصال گوشی به تلویزیون شارپ

امروزه اکثر تلویزیون های موجود، بسیار هوشمند شدن و سیستم های کامپیوتری قدرتمندی را دارا هستند.  از قابلیت های مهم تلویزیون های امروزه قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون یا متصل کردن تلویزیون به اینترنت و… هستند که میتوان با اینکار ها کارایی تلویزیون را بسیار بالا تر ببریم. از روش های متعددی میتوان گوشی خود را به تلویزیون متصل کرد و از قابلیت های آن بهره برد. اما برای اتصال گوشی به تلویزیون شارپ چه روش های وجود دارند و ما چگونه می‌توانیم یک گوشی اندرویدی یا آیفون را به تلویزیون شارپ متصل کنیم؟

در این فیلم آموزشی مرحله به مرحله به شما یاد میدهیم که چگونه مرحله به مرحله اتصال موبایل به تلویزیون شارپ یا هر تلویزیون هوشمند دیگر را انجام دهید:

3.7/5 - (13 امتیاز)

😍 صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با 62948 (021) تماس بگیر 😍

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.